Fagersta ryttarklubb ligger i Västmanland precis på gränsen till Dalarna.

Adressen är Svartbergsvägen 75, 737 92 Fagersta, Sweden

Från Västerås (söder ifrån rv. 66)
Ta riksväg 66 mot Fagersta.
I Fagersta vänster i rondellen vid Cirkle K, rv. 66/68 mot Sälen/Örebro kör ca 3km.
Sväng höger mot Sälen rv. 66 därefter direkt höger efter 200m mot Hedkärra.
Följ Otivägen i ca 1,8km förbi golfbanan, håll höger i Y-korsning skyltat Ridhus, sväng höger in mot tävlingsplatsen efter ca 180m, skyltat Ridhus.

Från Örebro (söder ifrån rv.68)
Ta riksväg 68 mot Fagersta.
Strax innan Fagersta sväng vänster mot Sälen rv. 66 därefter direkt höger efter 200m mot Hedkärra.

Från Norberg (Norrifrån rv. 68)
Ta riksväg 68 mot Fagersta.
Följ rv 68 rakt igenom hela Fagersta mot Örebro.
I rondellen vid Cirkle K rakt fram, rv. 66/68 mot Sälen/Örebro kör ca 3km.
Sväng höger mot Sälen rv. 66 därefter direkt höger efter 200m mot Hedkärra.

OBS! Från detta håll kan gps vilja leda er en kortare väg men denna har begränsad höjd och är inget vi rekommenderar om man har transport. Håll er kvar på rv 68 genom Fagersta.

En bild

Publicerad: 2022-09-18