Sponsring

Ditt stöd är viktigt, litet som stort, från företag eller privatperson, allt är välkommet! Genom sponsring har vi möjlighet att utveckla vår verksamhet på ett positivt sätt.

Genom att bli sponsor till Fagersta Ryttarklubb stödjer du vår förenings strävan att ge främst barn & ungdomar en aktiv fritid. Vi bedriver ridskoleverksamhet för barn, ungdomar & vuxna.

Ridsporten är Sveriges tredje största ungdomsidrott och en av de få idrotter där män och kvinnor, unga och gamla tävlar på lika villkor i alla grenar utom voltige.
Med en allt större exponering i media och över en halv miljon människor som regelbundet rider för motion och tävling erbjuds fina möjligheter att nå en stor och attraktiv målgrupp för de bolag som väljer att sponsra ridsporten.

Fagersta Ryttarklubb har drygt 300 medlemmar och står värd för 10 -12 tävlingar varje år. Tävlingarna är både lokala, regionala (Västmanland) och nationella.
Som sponsor för Fagersta Ryttarklubb syns ditt företag inte bara för klubbens medlemmar utan också deras föräldrar och det antalet tränings-och tävlingsryttare som kommer till klubben utifrån.

Vi har några färdiga sponsorpaket, men skräddarsyr självklart även sponsoravtal för att det bli så bra som möjligt för våra partners.

Som sponsor stödjer du….

….en av få sporter där tjejer och killar tävlar på lika villkor

….Sveriges största flicksport

….en sport som fostrar många kvinnliga chefer

….Sveriges näst största ungdomsidrott

….en förening som drivs framåt genom ideellt arbete

….en ridklubb som satsar på integration och ungdomsverksamhet

Välkommen att kontakta oss på e-post sponsringfrk@gmail.com för att diskutera idéer och förslag.

Publicerad: 2022-09-08

Senast uppdaterad: 2022-12-12