Gå till innehåll
Fagersta Ryttarklubb

Verksamhetsidé, Vision & Värdegrund

Verksamhetsidé

• Fagersta Ryttarklubb är en klubb för ALLA med hästintresse.
  • På vår fina anläggning nära naturen skapar vi en plats där vi kan umgås med hästen i centrum.
  • Med fokus på bra grundridning har vi möjlighet att utvecklas tillsammans.
  • Vi vill främja säker och god hästhållning i en miljö präglad av gemenskap.
  • Till Fagersta Ryttarklubb är alla välkomna oavsett kunskap med eller utan egen häst.

Vision

• FRK-Vi blir bäst tillsammans.

Värdegrund

• Välkomnande/Glada & trevliga
  • Vi jobbar för en öppen förening där alla känner sig välkomna och behövda.
  • Glädjen i klubben är en viktig byggsten i vår verksamhet.

Gemenskap
Alla är viktiga, alla är värda lika mycket uppmärksamhet, alla är olika vilket innebär att alla är unika.

Vi är alla individer med olika styrkor och därmed också svagheter, detta ser vi som en positiv tillgång och styrka för klubben.

Vi bemöter varandra med ödmjukhet och respekt. Vi är lyhörda och ställer upp och stöttar varandra. Här har vi en social gemenskap med hästen i centrum.

Hästen i centrum
På vår klubb kommer hästens välbefinnande i första hand.
Utevistelse i stora hagar, samt visitering för klubbens egna hästar sker dagligen.
Vi behandlar våra hästar med respekt och ser till att de har en säker och trygg miljö.

Kunnig personal
Personal som med sitt kunnande och engagemang kan anpassa sitt sätt att lära ut för att passa hästen och individens behov.

Genom ständig utveckling och kunskapsöverföring skapar personalen en utvecklande miljö för alla i stallet.

Publicerad: 2022-09-08

Senast uppdaterad: 2022-12-08