Mockjour

Mockning
Ridskolans elever och föräldrar hjälps åt att mocka åt ridskolehästarna på helgerna. Det hjälper klubben att hålla nere personalkostnaden och ger samtidigt en inblick i arbetet med att ha häst. Elever som enbart rider egen häst deltar ej i mockjouren.

Mockningen innebär inget handhavande av hästar så även ovana ”hästmänniskor” kan vara med. De som har stalljour finns ofta till hands och kan svara på frågor men är du osäker fråga gärna din ridlärare någon vecka innan så kan de förklara närmare hur det går till.

Här nedan ser du vilken helg din grupp har mockningen. Då närvaron varit ett problem under lång tid kommer från och med vårterminen 2024 nya rutiner. Närvarolistor finns på anslagstavlan där man prickar i att man varit på plats. Har du förhinder någon av de dagar som du blivit tilldelad enligt schemat mailar du till carina@fagerstaryttarklubb.se för att byta dag, ska göras senast torsdag samma vecka. Vid sjukdom meddelar du så snabbt som möjligt. Vid oanmäld frånvaro får man inte rida nästkommande lektion.

Samling kl 9 och man är klar på max en timme.

Ett tips är att ta med fika och ha en trevlig stund med sina ridkompisar!

Publicerad: 2022-09-13

Senast uppdaterad: 2024-03-08

Senast ändrad av: Jimmy (Efternamn saknas)